contact
Test Drive Blog
twitter
rss feed
blog entries
log in

Malaysian PayPerClick

"THe JoY We HaVe AnD THe SoRRoW We SHaRe"


Sunday 4 April 2010


 Aktiviti hujung minggu kali ini penuh dgn tawa riang dan cemas. Aku dan rakan2 seperjuangan di bukit beruang nie membuat plan "baik punye" untuk mengenakan 2 orang junior. Mengikut rekod prank kami, inilah prank kali ke-7 yang telah dilakukan. Kire ala "wakenabeb" gak la ni. Prank kali nie juga datang dari idea 2 orang yang biasa merancang prank2 yang lepas. Siapa lagi, Mr Sujak@Mentibang Laut dan Mr. Adib. Idea bernas 2 orang makhluk nie membuat kan prank kali nie berjalan dgn lancar. Ramai jugaj crew2 untuk prank nie. Semuanya disusun dgn teratur. 

Plan bermula selepas mangsa prank kami selesai menjawab "mid term test nya" Tugas pertama rakanku "Apit" dengan mengajak mangsa pergi menahan "bubu" di tasik Ayer Keroh. Apit mennyuruh 2 mangsa ni menunggunya di rumah aku. Dalam masa yang sama aku disuruh untuk beredar seketika bersama "Rahmat". 2 org yang kononnya busy sedang standby di rumahku untuk melakonkan babak seterusnya, "Bob dan Pali". "Sujak pulak lepak kat rumah "Adib" yang kononya sujak nie gie meeting. 2 orang lagi dah siap sedia kat Restoran Subaidah MITC yang kononnya, ada perbincangan dengan rakan lain, "Adib Dan Ifwat". Sementara tugas aku pulak mencuri @ "merembat" kereta sujak. So aku standyby jer la. Ha tgk ramai gak pakai crew. Lagi satu prank kali nie paling mahal kos la digunakan. Duplicate Waja Sujak NBG 7389 agak la mahal nye RM9. hoho...

Ok, Sekarang masuk nya babak pertama prank, 2 org mangsa tadi bergerak ke rumah aku yang kononnya nak tunggu apit datang, nak gi pasang bubu kat tasik ayer keroh. Setibanya di rumahku, Bob dan Pali memainkan peranannya. hoho... buat2 busy kononya nak hantar baju ngan amik Akashah dekat town. Tiba dapat panggilan telefon dari "Adib dan Ifwat" di Mitc untuk tolong jemput mereka kerana tak der transport. Dengan selamber dan confident nyer bob menyuruh 2 mangsa nie mengambil mereka dengan menggunakkan kereta Sujak. Mangsa nie pon, tak berdalih ikut jer bob cakap. Sebab time tu memang tak de org lain di rumah aku nie. Selepas jer 2 mangsa ni memandu kereta Sujak untuk mengambil Adib. Bob terus call aku. Ha nie aku nyer part lak wat keje.

Babak 2 pon bermula, aku yang kononya tiada di rumah tadi terus balik ke rumah. Bob plak dah ready nak hantar aku ke Subaidah. Untuk Operasi "merembat" kete. Aku plak menunggu signal dari Adib untuk pastikan 2 org mangsa nie dah duduk di table minum bersama mereka. Selang 5-6 minit, msg pon sampai di handphoneku. "toot2 toot2" bunyi msg masuk. Adib memberi signal yang status clear sekarang untuk rembat kete. So aku ngan bob sampai, aku terus mencari (NBG 7389) untuk di bawa lari. Kejap jer cari dah jumpe, parking lot kat ctu bukan besar pon. haha... Start engine" vroommmm" terus bawak lari. Kereta Sujak aku letakkan di parking lot dalam campus. Yang kononnya hilang la. Aku pon beri signal untuk Adib yang kereta dah aku rembat, untuk Adib dan Ifwat terus kan babak seterusnya.

Babak 3, Adib dan Ifwat buat2 gelabah kete hilang dan terus roger bob untuk gi subaidah. Maka Bob, Pali, Akashah, Aku, Apit dan Rahmat bergerak la ke tempat kejadian. Buat2 serius masing2, padahal sume tahan gelak, Bob pulak betul2 memainkan peranan dengan memaki hamun mangsa. hoho.. Bila aku tgk muka 2 org mangsa nie memang kesian gle. Cuak nak mampus,kate pon prank kan memang nak buat bagi cuak. Seterusnya owner kete,Sujak dieberitahu, dan kononya dengan nada marah bob menyuruh 2 org mangsa nie balik ke rumah aku dahulu, kononya Sujak nak jumpa. Aku dan Apit membawa 2 mangsa pulang ke rumah dengan Gen2 Apit. Semasa dalam kereta salah sorang dari mangsa bersuara " Apahal pulak bob nak marah2 camtu, die yang suruh kte orang, dah nak jadi nak wat camane" dengan nada agak marah. hehe..

Babak seterusnya, di rumah aku balik, menunggu Sujak pulang ke rumah dari rumah Adib, kononnya ada meeting. haha...2 orang mangsa melepak dalam bilik aku menyuarakan kerisauan hati mereka. Macam nak gelak pon ada aku rasa. hahah... Aku pon cuba relax kan die orang, sambil melayan laptop pusaka aku nie haha.. Bob pulak memainkan peranan dengan serius sound tepek jer kat mangsa 2 orang nie.Tibanya sujak di rumah, scene bertengkar pulak. Pertengkaran antara Bob dan Sujak. Sujak menyalahkan bob sebab bob yang dipertangungjawab kan jaga kereta. Bob pulak dengan suara langsinya menyalahkan 2 mangsa nie. Sujak buat2 serius nada marah suruh dapat kan kete. Kalau tak sekor2 kena belasah, dengan besi kat tangan nya. haha... Suasana bising bertengkar menyelubungi rumah aku ketika itu. 2 mangsa nie makin panik, sampai teduduk la. Adib plak buat pening kepala, Akashah salah kan bob, Ifwat dengan scene mata kailnya, dengan helmet terbalik nya, hahaha, pali pulak dengan kayu nak rembat orang nya. huhu.. riuh rumah. Suasana makin tegang. Tapi semuanya lakonan semata2. 2 orang mangsa tadi ambil keputusan untuk mencari kereta Sujak, Bob pulak suruh cari kat area bukit baru, area2 JIKI sana tuh. Dengan pantasnya 2 org mangsa tadi chow. Crew2 yang dalam rumah dah mula gelak terbahak2 hahaa. Semua terjadi seperti yang dirancang.

Ok, akhirnya babak penghabisan, owner kereta Sujak pergi ambil kereta yang disorok tadi untuk mengakhiri prank Geng Kuntil Kali ini. Lokasi babak akhir adalah di pintu gerbang Ayer Keroh berhampiran dengan Tol Plus dan Stesen Minyak Petronas Ayer Keroh. Semua krew berkumpul di Lokasi Akhir. Sujak meletakkan kereta di sisi jalan betul2 di bawah pintu gerbang, dan biarkan pintu kereta di buka. Kononnya si pencuri kereta telah melarikan diri dengan membiarkan kereta di situ. Bob sekali lagi memainkan peranan dengan menelefon mangsa, yang ada rakan memberi informasi lokasi kereta sujak, iaitu di pintu gerbang ayer keroh dan menyuruh mangsa untuk cuba mencari disana, dengan nada serius. Dalam masa yang sama kami telah berpakat dengan 2 orang pengawal yang sedang berkawal di situ, meminta pengawal tersebut nampak ada orang melarikan diri meninggalkan kereta. Semua krew pulak bersembunyi di tingkat atas pos pengawal. 2 orang mangsa nie pulak agak lah lambat bergerak ke lokasi akhir, 2-3 kali jugak bob call dengan nada serius.Akhirnya mereka sampai, 20 minit jugak krew2 menunggu. haha.. Tapi babak akhir nie tak menjadi sangat, sebab Pali kantoi dengan mangsa semasa merakam babak2 akhir mangsa. So, semua krew pon turun ke bawah dengan buat muka selamber, sambil gelak terbahak2. 2 orang mangsa nie terkedu, baru la die orang tau semuanya prank.Salah sorang mangsa dengan muka yang masih terkedu, macam tak percaye apa yang berlaku. Risau pon ada tgk mamat nie, ok ke tidak. Akhir nya 2 orang mangsa nie menarik nafas lega la. Semuanya berakhir, dan hanya prank semata- mata. Inilah kisah prank kali ke tujuh  -KuNTiL corp-, siapa pula mangsa seterus nya. Tunggu dan lihat sahajalah!! 

Inilah 2 orang mangsa KuNTiL kali ini.
                                                             Fadzil                      Am

Huh. Agak panjang gak la entry kali nie.So pada 2 orang mangsa kat atas nie. Sorry la weh, gurauan rakan2 semata ok. Prank nie la yang akan jadi kenagan bila korang dah tue nanti. hoho... sampai kecut perut weh. hehe.. Ha ini la senarai krew2 pada malam itu.
Sujak, Adib. Bob, Akashah, Ifwat, Pali, Rahmat, Apit, Aku. Watak paling dibenci oleh 2 orang mangsa di atas ialah bob.. hahah!!Ok la.. Sampai sini sahaja entry kali ni..

Sekian



1 comments:

  • Anonymous on 5 April 2010 at 22:49

    palotak la korang. jgn smpai ak kene sudah r..

  • ◄◄ the good times, ► the memories, ▌▌the drama, ■ the hurting, ►► the sad times

    Related Posts with Thumbnails

    You Are No.

    web page hit counters

    Facebook! & Ym!

    Schools!

    Sekolah Kebangsaan Taman Paroi Jaya. (1993-1998)
    (SKTPJ)

    Sekolah Dato' Abdul Razak.(1999-2003)

    (SDAR)

    Multimedia University. (Currently...)
    (MMU)

    Nuffnang

    BlogMalaysia.com

    Sdarians 99'3

    Sdarians 99'3

    Baba Street

    Baba Street

    Mmu Falcons

    Mmu Falcons

    Newspaper

    Personal Blogs - BlogCatalog Blog Directory